Blant tusser og troll og gode feer i blant....

Min storby er som mange andre storbyer, den er stor og meget skummel, og ikkje minst veldig farlig.Den er full av mistenksomme gatemusikanter, voldtektsmenn langs akerselva, vesteuropeiske lommetyver og pimps and hoes. Den er også infisert av all slags sykdommer fra svartedauen til en helbredelig light syfilis, har jeg hørt. Det er ikke alltid greit her i storbyen, det kryr av colasnusere og cafeetapere. Nei, det er ikkje lett når men lever blant huldrer og troll og alver som klenger seg til deg i kveldens mørke. Jeg lever farligt jeg , og jeg vet det. Men hver dag trosser jeg drapsmenn og psykopater på vei mot en bedre framtid. Likevell finnes det ting i mitt liv som gir meg krefter til å trosse alt det fæle i verden. Fordi det finnes prinser og små feer i storbyene også, de som lyser veien da alt svartner til etter alt for mye absint.....

tirsdag 28. oktober 2008

Nuet er bra nok


La meg glemme fremtiden litt. La meg glemme at den vil fins. La meg ikke snuble i den, eller støtte på den i dag. Uten fremtid ingen håp som vil skuffe meg og bringe meg sorg. Fremtiden, den er i morgen, det er morgendagens morgendag. La meg ikke sovne i kveld, la meg i ikke våkne i den. La meg være her. Fremtiden er for de sterke de optimistiske, og de med tiltro. Fremtiden får ikke inntreffe mitt liv, lage avtrykk som jeg siden ikke vil kunne få bort. Alle vil kjempe for en fremtid, jeg er ingen soldat. Jeg vil ikke ofre meg for en forræderisk fremtid, som siden vil kreve mitt liv og mine nærmeste. Nei, jeg vil ikke ta imot den med åpne armer. Jeg vil bare stå her. La den gå forbi. Jeg vil ikke savne den heller, fordi jeg har nuet og nuet er bra nok for meg.

Ingen kommentarer: